Hvad kan behandles?

Homøopatien styrker kroppens egen selv helbredende kræfter, så det er kroppen selv der sætter rammerne for hvad der kan behandles med homøopati. Homøopati kan bruges til at behandle både akut og kronisk sygdom. Homøopati er i dag en af de mest udbredte alternative behandlingsformer i Europa. I Tyskland, homøopatiens fødeland, kan man købe homøopatiske mider på almindelige apoteker. I Sweitz blev homøopatien i 2015 ved en folkeafstemning, gjort til en del af det officielle behandlingssystem. I England findes der homøopatiske hospitaler, og den kongelige familie har en lang tradition for at bruge homøopatien. I Indien er homøopatien på lige vilkår med den naturvidenskabelige læge. Der studere homøopater og læger på samme universitet. I Danmark er det igen en behandlingsform der vinder mere og mere indpas, efter den har været meget overset siden begyndelsen af 1900 tallet. Homøopatien kan kombineres med alm. lægebehandling, samt andre behandlingsformer.

• Allergi
  • Astma
  • Tilbagevendende betændelser
  • Fordøjelsesproblemer
  • Eksemer/hud problemer
  • Smerter/stivhed
  • Angst/fobier
  • Hormonelle forstyrrelser
  • Gener ved overgangsalder
  • Humørsvingninger
  • Smerter
  • Kronisk træthed
  • Søvnproblemer
  • Hovedpine/migræne
  • Rastløshed

Hvordan virker homøopati?

Navnet homøopati stammer fra det græske ord ”homoios” og ”pathos”, som betyder henholdsvis ”lignende” og ”lidelse”. Det er en helbredelsesmetoder der behandler en lidelse med, et homøopatiske middel som hos en rask vil fremkalde ligende symptomer. Dette kaldes lighedsprincippet “like cures like”. De homøopatiske midler stimulere livskraften, eller kroppens egne selv helbrederne kræfter. Homøopatien ser symptomerne som kroppens reaktion på sygdommen, i forsøget på at genvinde helbredet. Homøopaten forsøger derfor at stimulere og netop ikke at undertrykke denne reaktion.

Homøopatiens grundprincipper

1. Et lægemiddel, som i store doser kan fremkalde sygdoms symptomer vil i små doser kunne helbrede samme sygdom – fysisk, emotionelt og mentalt.
  2. Ved successivt potenserede fortyndinger bliver lægemidlets helbredende egenskaber forstærket, og alle uønskede bivirkninger forsvinder.
  3. Mennesket behøver kun ét middel og ikke flere, på ethvert givet tidspunkt af sin sygdom.

Farmaceutisk kontrol med fremstillingen

Jeg bruger udelukkende lægemidler af en høj kvalitet, og derfor anvender jeg også kun lægemidler fra nogle få europæiske farmacier som er underlagt farmaceutisk kontrol. Jeg anvender homøopatiske midler fra det engelske Helious, Det tyske farmaci Gudjons og østriges Remedia.