Homøopatisk behandling af allergi

Homøopati en naturlig behandling af allergier

Homøopati er et rigtig godt valg til naturlig behandling og lindring af allergi, så som høfeber. Men også mange andre allergier overfor f.eks. dyrehår, fødevarer og støv kan afhjælpes med homøopatisk behandling. Ved brug af homøopatisk behandling ved allergi er du fri for ubehagelige bivirkninger, det er en meget skånsom behandlingsform og kan bruges af børn og gravide.

Hvordan kan homøopati afhjælpe allergi symptomer?

Ligesom ved alt andet sygdom som behandles med homøopati, er det vigtigt at de homøopatiske retningslinjer følges for, at opnå et godt resultat. Derfor er det vigtigt at det homøopatiske middel og potens matcher dine symptomer rigtig godt (like cures like). Jo bedre match der er imellem de symptomer du oplever og de symptomer det homøopatiske middel er kendt for at afhjælpe, jo større er sandsynligheden for at du vil opleve varig bedring af dine symptomer.

Ønsker du at styrke dit helbred og blive fri for allergisymptomer

Hvis du vil reducere dine allergisymptomer fremover, og styrke dit generelle helbred, er det en god ide at søge hjælp hos en professionel homøopat. Når du kommer hos mig til en konsultation omkring allergi, vil det ikke kun være allergisymptomerne jeg ser på, men også alle de andre symptomer du må lide af. Homøopatisk behandling af allergi er en holistisk behandling af hele mennesket, og ude fra din beskrivelse af symptomerne vil jeg finde det middel som matcher dine symptomer bedst.

Hvis du er interesseret i at høre mere om hvad jeg kan gøre for dig, eller bestille tid, så klik her.

Herunder er beskrevet nogle midler som du selv kan prøve at behandle din høfeber med. Men husk det er vigtigt at symptomerne beskrevet under det enkelte middel også passer på de symptomer du lider af. Er der ikke et match imellem dine symptomer og midlet, virker homøopatien ikke.

Allium Cepa

Dette middel er lavet på rødløg. Symptomerne er nyseanfald, med næse der løber, akkompagneret af en brændende fornemmelse. Ofte løber øjnene i vand, de er røde og kan være sensitive for lys. Symptomerne opleves som, værre om aften og i varme rum. Allium Cepa er ofte et godt valg ved høfeber som optræder i det tidlige forår eller sensommeren.

Arsenicum album

Det mest karakteristiske symptom for dem der vil respondere positivt på Arcenicum Album er brændende smerter. Der er en brændende fornemmelse i øjnene, halsen og næsen. De nyser meget og næsen løber. De er typisk meget kuldskære og har det bedre når de er indenfor og pakket ind i varme tæpper, de kan næsten ikke få det for varmt. De er tørstige efter små mængder vand, og drikker ofte.

Pulsatilla

Dette middel er lavet på stauden nikkende Kobjælle. Allergi der skal behandles med Pulsatilla er indikeret ved at der er gulgrønne udsondringer, dvs. Gulgrønt sekret fra øjne og næse. Halsen er tør, øm og føles hævet. Et andet karakteristisk symptom er, at de ingen tørst oplever trods tørheden i halsen. De har det markant bedre i den friske luft og for det værre af et trangt lukket rum. De oplever deres smerter hele tiden flytter sig. De har lyst til kold cremet mad – de elsker is.

Dette er bare 3 af de midler som bruges til at behandle allergi, har du allergi for kat, mælk eller nødder er det nogle helt andre midler der skal i spil.